پيام ديني فقط نبايد از طريق گروه معارف ویا اندیشه منتقل شود
آذر دشتی (يكی از كارشناسان رسانه)اظهار کرد: راديو به جهت داشتن مزيتهاي منحصر به فردش، ميتواند در مديريت پيامهاي ديني موفقتر از ساير رسانهها، عمل نمايد؛ يكي از اين مزيتها نداشتن تصوير و به كارگيري تنها حس شنوايي مخاطب است.
وی ادامه داد: اين ميزيت بركاتي را براي راديو در مديريت پيامهاي ديني در بر دارد كه عبارتند از: سرعت عمل راديو در انتقال پيامهاي ديني و پاسخگويي به نيازهاي ديني مخاطبان در ابعاد مختلف در كوتاهترين زمان ممكن، پرداختن به بسياري از موضوعات انتزاعي، معنايي و جوهري كه تلويزيون به سبب عدم توان تصويرسازي براي آنها نميتواند به آن مسائل بپردازد، تخيلانگيزي و خيالپردازي پيرامون مفاهيم مجرد و انتزاعي كه ميتوان از طريق كلمات و عبارات ايجاد كرد و از طريق صوت به مخاطب منتقل نمود بدون اينكه جلوه آن مفاهيم بلند و متعالي، مكدر و منزل شود.
این کارشناس ابراز عقيده كرد: دين، برنامه زندگي سعادتمندانه است و در تمام زمينههاي علمي، اقتصادي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي، هنري و تفريحي پيام دارد، بنابراين دین بايد مانند خون در رگ تمام رسانههاي ديني جاري باشد و همه گروهها بايد به آن اهتمام داشته باشند ، نه تنها گروه معارف و اندیشه، آن هم به شكل مستقيم و در نازلترين شكل، قالب و فرم و بعضا با كليشههاي تكراري و خسته كننده.
آذردشتی در پايان تاكيد كرد: رسانههاي بايد براي مديريت پيامهاي ديني، برنامهريزي و سياستگداري جامع و همه جانبهاي داشته باشند تا شبكههاي مختلف در ارائه پيامهاي ديني تداخل و همپوشاني يا تعارض و تضاد نداشته باشند.